Aktualności

Ciekawostki

 

Zielona Szkoła w Zelwie

 

 

W puszczańskiej wsi Zelwa, położonej nad rzeką i jeziorem istnieje Izba Regionalna ukierunkowana na kulturową edukację dzieci i młodzieży szkolnej.

Zwiedzającym prezentujemy pokazy dawnych zajęć wiejskich: przędzenie, tkanie, kręcenie powrozów, wiązanie sieci, obróbka drewna i żelaza, obróbka lnu i wełny, wypiek chleba, prace polowe i wiele innych.
Szkolny grupom wycieczkowym proponujemy: 2-5 dniowe biwaki z zakwaterowaniem i wyżywieniem (w warunkach traperskich !) oraz niezwykle atrakcyjnym programem.

 

Każdego dnia:

  • pokazy dawnych zawodów wiejskich,
  • nauka piosenek i tańców ludowych (przy akordeonie i bębnie),
  • przejazd zaprzęgami konnymi,
  • przemarsz po okalającej wieś Puszczy, ścieżkami znanymi tylko miejscowym, przez uroczyska i gęszczary,
  • plac zabaw: wspinanie się po gładkim słupie, chodzenie na szczudłach, wożenie wychowawców małym wozem – żelaźniakiem, huśtawki,
  • ognisko z piosenkami ludowymi,
  • kontakt ze zwierzętami gospodarskimi.

Koszt jednego dnia biwaku dla grupy 50-osobowej:
30,00 zł od osoby dziennie: zakwaterowanie + wyżywienie + program
Koszt wycieczki jednodniowej (ok. 6 godz.): 15,00 zł od osoby + autokar

Z uwagi na duże zainteresowanie miejscem, prosimy o rezerwowanie terminów już teraz.

 

Biwak w Zelwie:
Rozkład dnia:
800 – pobudka i toaleta poranna
900 – śniadanie: kanapki z pasztetem, żółtym serem i marmoladą, kawa zbożowa
1000 – dzieci wykonują praktyczne dawne zajęcia wiejskie,
1230 – drugie śniadanie: kanapki i kompot,
1300 – wymarsz lub wyjazd zaprzęgami konnymi do lasu,
1500 – obiad jednodaniowy: bigos z chlebem lub zupa z wkładką itp.
1600 – zajęcia regionalne
1930 – kolacja: jaja gotowane lub kiełbaski pieczone
2000 – ognisko
2300 – cisza nocna

 

Dzień ostatni
800 – pobudka i toaleta
900 – śniadanie: j.w.
1000 – wymarsz w teren, przeprawa przez rzekę, zabawy sprawnościowe
1300 - “czego nauczyłeś sie w Zelwie ?” - dzieci odpowiadają na pytania nauczycieli
1400 – obiad jednodaniowy
1430 – porządkowanie miejsc noclegowych
1500 – wyjazd do domu

 

Każdy uczestnik winien posiadać:

  • karimatę i śpiwór
  • miskę, kubek, łyżkę w torbie foliowej
  • środki higieny
  • latarkę elektryczną
  • dary dla zwierząt gospodarskich: kromki chleba, warzywa, kaszę, itp.
  • możliwość– nabycia drewnianych pamiątek w cenie 1-10 zł

 

 

 


Nowości:

26.01.2009 - FILMY

07.06.2008 - aktualizacja spływów: Krutynia, Czarna Hańcza

05.05.2008 - W 7 dni tylko kajakiem przez 3 państwa

29.04.2008 - możliwość REZERWACJI KAJAKÓW ON-LINE

 

Paintball:

Paintball to gra przeznaczona dla osób, które lubią mocne wrażenia i sportową rywalizację. Jet to sport rozpowszechniony na całym świecie, uprawiany przez ludzi dowolnej profesji i stylu życia. Podczas gry paintballowej zapomnicie Państwo o kłopotach i stresie.

Oferujemy Państwu:

promocyjny pakiet startowy - cena 35 zł od osoby. Pakiet zawiera wypożyczenie sprzętu (marker, mundur, maska) oraz 100 kulek. Możliwość zakupu dodatkowych kulek w cenie 0,25 gr. / szt. W przypadku zakupu 500 kulek na osobę - cena 1 szt. - 0,20 gr - sprzęt gratis.
Dla grupy zorganizowanych istnieje możliwość indywidualnej negocjacji cen.

Scenariuszy gier może być wiele, oto kilka z nich:

Akcja ratunkowa

Prosta gra polegająca na odbiciu zakładnika.
W grze biorą udział 2 drużyny. Jedna zła (terroryści) porywa zakładnika, druga dobra (antyterroryści) odbija zakładnika. Gra na czas - ok. 10 minut. Jeżeli drużyna ratunkowa nie zdąży odbić biedaka, to przegrywa. Zakładnik nie może poruszać się, aż nie zostanie dotknięty przez "swojego" gracza. Do tego czasu nie wolno terrorystom strzelać do zakładnika. Zakładnik jest uratowany, jeżeli nietknięty powróci do swojej bazy.

http://dr-farin.com/pl/
utrata wagi to pestka!
http://dr-farin.com/pl/

 

 

Jeńcy

Bardzo ciekawa alternatywa do zwykłego zabijania przeciwników.
W grze biorę udział 2 drużyny. Zadaniem każdej z drużyn jest wzięcie do niewoli 4 jeńców i doprowadzenie ich do swojej bazy. Jeńcem zostaje osoba, która jest trafiona w ręce lub nogi. Trafienie w korpus lub głowę traktowane jest jako wyeliminowanie. Statut jeńca jest ściśle określony. Zawodnik, który zostaje jeńcem musi usiąść na ziemię i trzymać sie jedna ręką za głowę. Nie może się poruszać ani strzelać. Jeżeli dotknie go atakujący, to musi podążyć za nim do bazy przeciwnika. Zawodnik eskortowany musi mieć rękę na głowie aby się odróżniał od osoby eskortującej go. Jeniec może zostać oswobodzony w dwojaki sposób: przez wyeliminowanie eskorty i dotknięcie przez swojego gracza. Gra kończy sie gdy jedna z drużyn pochwyci 4 jeńców i doprowadzi do swojej bazy.

Ochrona prezydenta

Scenariusz stary jak świat (no może jak paintball).
Jedna osoba musi poświęcić się i odłożyć pistolet (prezydent). Pozostali gracze dzielą się na ochroniarzy i terrorystów. Ochrona powinna być liczniejsza. Misja ochroniarzy polega na bezpiecznym przeprowadzeniu prezydenta przez pole, określoną wcześniej trasą (wariant 1), lub z określonego punktu do drugiego (wariant 2). Misja terrorystów - sprzątnąć prezydenta bez względu na straty własne.

 


   Sponsorzy

www.zielonysklep.eu
Wszystko czego potrzebujesz!
http://www.zielonysklep.eu/